¿Tiene efectos la responsabilidad externa en los indicadores educacionales de los alumnos Un analisis entre los estados de los EE.UU.
Main Article Content
The paper reviews the impact of the implementation of high school student performance evaluation in the different States of the United States. Based on the results of the study, guidelines are offered on the feasibility of this type of evaluations when the improvement of the educational system is at stake, having in mind the variations of this impact according to the population types in which they are applied.
Similar Articles
- Oscar Fabián Riomaña Trigueros, Public expenditure on education: Crowding-in effect or signaling effect on educational levels and wage profiles of individuals? analysis for Colombia: 2008 , Sociedad y Economía: Vol. 1 No. 20 (2011): Sociedad y Economía
- Alida Chaparro Barrera, Culture of peace from the classroom. A meeting between Potter and Freire , Sociedad y Economía: No. 35 (2018): Número 35 (Julio - Diciembre 2018)
- Óscar Espinoza Díaz Espinoza Díaz, Luis Eduardo González, Higher Education Policies in Chile from The Equity Perspective , Sociedad y Economía: No. 22 (2012): Estado, mercado y sociedad. Dinámicas Latinoamericanas
- Boris Salazar Trujillo, Luis Aurelio Ordóñez, Transforming Education: Lessons from the United States, Finland, South Korea, Brazil and Chile , Sociedad y Economía: No. 30 (2016): Número 30 (Enero - Junio 2016): Economía y sociología de la educación: los retos del siglo XXI
- Javier Andrés Castro Heredia, Leonardo Raffo López, Some Considerations about the Structure of Economics Curriculums in Colombia , Sociedad y Economía: No. 30 (2016): Número 30 (Enero - Junio 2016): Economía y sociología de la educación: los retos del siglo XXI
- Carlos Augusto Viáfara López, Nini Johanna Serna Alvarado, Inequality of Educational Opportunities in the 20 to 29 Years Old Population of Brazil and Colombia by Ethnic-Racial Self-Assessment , Sociedad y Economía: No. 29 (2015): Número 29 (Julio - Diciembre 2015): Los estudios demográficos a inicios del siglo XXI
- Yeny Fabiola Garzón-Godoy, Javier Armando Pineda, Working Conditions of Private School Teachers , Sociedad y Economía: No. 46 (2022): Número 46 (Mayo - Agosto 2022)
- Juan Carlos Zambrano Jurado, A Multilevel Study of School Performance in Mathematics for Third Grade of Basic Education in Latin America , Sociedad y Economía: No. 30 (2016): Número 30 (Enero - Junio 2016): Economía y sociología de la educación: los retos del siglo XXI
- Jorge E. Horbath, María Amalia Gracia, Limitantes de la política social para el desarrollo de la región Norte de México en contexto de la crisis económica mundial , Sociedad y Economía: No. 22 (2012): Estado, mercado y sociedad. Dinámicas Latinoamericanas
- Edith Johana Medina Hernández, Regional Fecundity Levels for Colombian Women of Childbearing Age According to Educational Level , Sociedad y Economía: No. 23 (2012): Memorias, historia y sociedad
You may also start an advanced similarity search for this article.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Revista sociedad y economía editada por la Facultad de Ciencias Sociales y Económicas de la Universidad del Valle se encuentra bajo una Licencia Internacional Creative Commons Atribución - No comercial 4.0
Basada en una obra en http://sociedadyeconomia.univalle.edu.co