¿Tiene efectos la responsabilidad externa en los indicadores educacionales de los alumnos Un analisis entre los estados de los EE.UU.
Main Article Content
The paper reviews the impact of the implementation of high school student performance evaluation in the different States of the United States. Based on the results of the study, guidelines are offered on the feasibility of this type of evaluations when the improvement of the educational system is at stake, having in mind the variations of this impact according to the population types in which they are applied.
Similar Articles
- Edith Johana Medina Hernández, Regional Fecundity Levels for Colombian Women of Childbearing Age According to Educational Level , Sociedad y Economía: No. 23 (2012): Memorias, historia y sociedad
- Wendy Mayerly Vega-Ávila, Martha Lucía García Naranjo, Community Environmental Education and Environmentally Sustainable Mining in Chaparral, Tolima, Colombia , Sociedad y Economía: No. 53 (2024): Número 53 (Septiembre - Diciembre 2024)
- Juan Carlos Zambrano Jurado, Multilevel Analysis of School Performance in Mathematics for Fourth Grade of Basic Education in Colombia , Sociedad y Economía: No. 25 (2013): Sociedad, economía y ambiente
- Rosa Emilia Bermúdez-Rico, Maritza Caicedo-Riascos, Social Trajectories and Labor Market Insertion of Colombian Professionals of African Descent. Social Inequality and Racial Discrimination , Sociedad y Economía: No. 47 (2022): Número 47 (Septiembre - Diciembre 2022)
- María Angélica Forero Gómez, Angélica Fernanda Rincón Pérez, Josefa Ramoni- Perazzi, Determinants of Comprehensive Child Development in Colombia (2010-2016) , Sociedad y Economía: No. 50 (2023): Número 50 (Septiembre - Diciembre 2023)
- Oscar Hernán Cerquera-Losada , María Camila Rodriguez-Corredor, Linda Mariana Riveros-Pastrana, High School Education: What is the Probability of Attending an Official School in Colombia? , Sociedad y Economía: No. 49 (2023): Número 49 (Mayo - Agosto 2023)
- Carlos Alberto Gómez Silva, Schools classification according ICFES Saber 11 tests: An analysis using marginal models (MM) , Sociedad y Economía: No. 30 (2016): Número 30 (Enero - Junio 2016): Economía y sociología de la educación: los retos del siglo XXI
- William Álvarez-Valle, John Edwar Torres-Gorrón, Cristian Sánchez-Salazar, Luisa Fernanda Quintero-Gómez, Exploratory Analysis of Unemployment Heterogeneity in the Department of Antioquia, Colombia , Sociedad y Economía: No. 53 (2024): Número 53 (Septiembre - Diciembre 2024)
- Jorge Luna-Amador, Amalfi Padilla-Castilla, Andres Escobar-Espinoza, Determinants of the economic reintegration in ex-combatants of the department of Bolívar, Colombia , Sociedad y Economía: No. 40 (2020): Número 40 (Mayo - Agosto 2020)
- Carmen Varela Petito, Cecilia Lara, Youth of Today, Teenagers of Yesterday in Uruguay: Maternity and Performances , Sociedad y Economía: No. 29 (2015): Número 29 (Julio - Diciembre 2015): Los estudios demográficos a inicios del siglo XXI
You may also start an advanced similarity search for this article.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Revista sociedad y economía editada por la Facultad de Ciencias Sociales y Económicas de la Universidad del Valle se encuentra bajo una Licencia Internacional Creative Commons Atribución - No comercial 4.0
Basada en una obra en http://sociedadyeconomia.univalle.edu.co