La inmigración docente como posibilidad histórica: el caso de la Universidad Nacional de Colombia, 1930 - 1950
Main Article Content
Colombian intellectual culture of the twentieth century has an enormous debt with European teachers and researchers who came to the country fleeing from Nazism and Fascism. Highlights of this process are studied in this paper, which considers the case of Colombia´s main university through new sources taken from the archives of that institution.
- Immigration of teachers
- Intellectual Culture
- Academia
- Cultural Exchange
- Nazism and Fascism
- Academic Cultures.
Silva, R. (2008). La inmigración docente como posibilidad histórica: el caso de la Universidad Nacional de Colombia, 1930 - 1950. Sociedad Y Economía, (15), 169–194. https://doi.org/10.25100/sye.v0i15.4092
Downloads
Download data is not yet available.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Revista sociedad y economía editada por la Facultad de Ciencias Sociales y Económicas de la Universidad del Valle se encuentra bajo una Licencia Internacional Creative Commons Atribución - No comercial 4.0
Basada en una obra en http://sociedadyeconomia.univalle.edu.co